3N, 1K

Pazar, Aralık 25, 2005

Güzel bir söz

1-2 Aralık'ta Çırağan Otelinde gerçekleşen Marka 2005 konferansındaydım. Öncelikle, Marka Konferansı'nı her açıdan çok başarılı bulduğumu söylemeliyim, emeği geçen herkesi kutluyorum. Eğer bu konferanslara bugüne kadar hiç katılmadıysanız mutlaka izlemenizi tavsiye ediyorum. Gerçekten iyi markaları, onların arkasındaki hikayeleri ve başarı öykülerini bu konferansta dinleme imkanı buluyorsunuz.

Bu tür konferanslarda ya da seminerlerde birçok konuşmacıyı dinlersiniz, her konuşmacı sizde farklı izler bırakır, bugüne kadar düşünmediğiniz konuları düşünmeye başlarsınız, aklınıza yeni fikirler gelir vs., vs. Marka 2005'te çok enterasan konuşmacılar, çok enterasan marka hikayeleri vardı. Benim en çok hoşuma giden konuşmacılardan biri Sahar Hashemi idi. Sahar Hashemi İran asıllı bir girişimci, Coffee Republic markasının yaratıcısı. Markanın nasıl doğduğunu ve kahve mağazaları zincirini nasıl kurduklarını anlattı. Son derece güzel ve akıcı bir İnglizce ile o kadar doğal ve bir o kadar da komik anlattı ki, bence bu yılın en iyi konuşmacılardan biriydi Sahar Hashemi.

Benim çok hoşuma giden özlü sözü ise İngiltere'de kurduğu Waterstone mağazalar zinciri ile kitap alma alışkanlıklarını değiştiren Waterstone kurucu ortağı Tim Waterstone söyledi. Waterstone aynı zamanda Chelsea Stores Başkanı. Waterstone, girişimcilerin özelliklerinden, farklılıklarından, kendi yönetim tarzından, ekibini nasıl oluşturduğundan bahsetti. Her sevideki personelin alımını mutlaka kendisinin yaptığını, bunun çok önemli olduğunun altını çizdi ve işe alımlarda izlediği yolu şu cümle ile özetledi 'Hire behavior, train skill'. İşte ben bu lafa bayıldım. Bu cümle üzerine çok uzun konuşulabilir ama sanırım ne denmek istediği gayet net anlaşılıyor. Personeliniz aslında sizin markanızı teslim ettiğiniz kişiler.

C. Bülent Büyükaycan
http://cbulent.blogspot.com/
Çünkü sizin de söyleyecek sözünüz var!...

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home