3N, 1K

Perşembe, Aralık 15, 2005

Diziler ve Notebooklar

Akşamları pek öyle TV dizisi izleyebildiğimi söyleyemem ancak -oğlumu uyutmadığım zamanlarda- hoşuma giden 1-2 diziyi takip etmeye gayret ediyorum.

TV dizilerinde, bilgisayar kullanılması gereken sahnelerde genellikle notebook kullanılıyor artık. Dizilerde de teknolojiye ayak uydurma durumu var yani. Muhakkak sizler de fark etmişsinizdir, bu notebookların hiçbiri elektriğe bağlı değil ve ortada kablo falan hiçbir şey yok. Bunlar böyle wi-fi besleniyorlar. Bu aslında uzun zaman önce benim dikkatimi bir dizede çekmiş ve epey gülmüştüm. Fakat bu ara rastladığım TV dizilerindeki tüm notebooklu sahnelerde notebooklar elektriği havadan alıyorlar. Bunun üzerine bu konuda iki satır yazmak istedim. Sanırım yeni dizi çekimi yapanlar diğer diziyi örnek alıyorlar ve "bu adamlar böyle yapıyor, doğrusu bu herhalde" diyorlar :)

Dizi çekimi yapanların hayatlarında bilgisayar kullanmadıklarını düşünemiyorum, peki nasıl oluyor da böyle bir hata yapabiliyorlar. "O kadar çok detay var ki, bunu unutuyorlar" denebilir ama komik oluyor gerçekten. Hadi diziyi çekenlerin aklına gelmiyor, o bilgisayarı onlara reklam amaçlı kullanım için verenlerin de mi aklına gelmiyor. "Bu böyle komik oluyor, kabloyu prize takmasanız da hiç olmasa kablo notebook'a bağlı olsun" da diyemiyorlar mı?

C. Bülent Büyükaycan
Çünkü sizin de söyleyecek sözünüz var!...

9 Comments:

  • Notebook bilgisayarlar fişe takılmadan da çalışabiliyor diye biliyorum. Yanlış mı biliyorum? Zaten o yüzden "notebook" ya da "lap-top" denmiyor mu bu bilgisayarlara?

    By Blogger Murat Kaya, at Cuma, Aralık 23, 2005 4:14:00 ÖS  

  • Aslında ben de bu notebookların yanına neden 220V adaptör verdiklerini merak ediyorum. Hiç gerek yok değil mi, bu cihazlar kendi kendilerine çalışıyorlar nasılsa :)

    By Blogger simonsaint, at Cuma, Aralık 23, 2005 4:26:00 ÖS  

  • Ama çok uzun süre çalışamıyorlar maalesef...
    Gönül isterdi elbet..

    By Blogger Murat Kaya, at Cuma, Aralık 23, 2005 4:52:00 ÖS  

  • email atmaya usendimo yuzden buraya yaziyorum..bloga yeni bir template eklemeyi dusunmuyormusunuz? saatin yeri orda hic uygun olmamis.Hic olmasa cok daha iyi olur ama yok ben bu saati cok sevdim diyorsaniz daha uygun bir yere yerlestirin derim..3N 1 K nin acilimi neye niyet neye kismetmi?? buna cok guldum.Basarilar size

    By Blogger Narcis, at Cumartesi, Aralık 24, 2005 2:39:00 ÖÖ  

  • Yorumların için teşekkürler. Sayende başından beri
    benim de pek memnun olmadığım ama başladıktan sonra da elimin bir türlü gidip değişiklik yapamadığım sayfaları değiştirdim. Bu sayfalar eskisine oranla benim gözümde daha iyi oldu, siz ne diyorsunuz bilemiyorum ama artık böyle idare edeceksiniz :)

    Bu arada sayfalarına baktım, sana da başarılar.

    By Blogger simonsaint, at Pazar, Aralık 25, 2005 4:43:00 ÖS  

  • Notebook un pille de çalışabileceğini bilmeyen ve tutup böyle yazılar yazabilen birisini arasanızda zor bulursunuz. Bu blogu kendi başınıza açtıysanız ve yazıyorsanız sizi takdir etmek gerekir.... Bravo...

    By Anonymous Adsız, at Çarşamba, Mayıs 17, 2006 5:34:00 ÖS  

  • Sizin gibiler için internet'in en büyük nimeti sanırım kimliksiz yazılar yazmak. Kendi düşüncelerinizi yazarken böyle bir ortamda kimliğinizi neden gizlersiniz anlamak mümkün değil.

    O nedenle de size düşüncelerinizle ilgili cevap yazmam mümkün değil. Lütfen beni mazur görün. Ne zaman ki kimliğinizi gizlemeden bu tür yazılara yorum yazarsınız o zaman cevabını alırsınız.

    By Blogger simonsaint, at Çarşamba, Mayıs 17, 2006 5:48:00 ÖS  

  • Öncelikle yorumunuz için teşekkürler.

    Kendi görüş ve düşüncelerimi iletmeye çalıştığım bu sayfalarda ne gariptir ki en çok yorum, benim için son derece basit bir konuda yazılmış olan bu yazıma yapıldı. Bazı arkadaşlar işi ne kadar cahil olduğuma kadar vardırdılar.

    Şu anda bu yazıyı da her zaman olduğu gibi bir notebook bilgisayardan yazıyorum ve yaklaşık 96 yılından bu yana notebook kullanıyorum. Notebook'ları pil ömürlerini de gayet iyi biliyorum. Sizin 3 saat olarak belirttiğiniz pil süreleri ile de çalıştım.

    Burada sizlere şunu açıklamak istiyorum: arkadaşlar yazımın konusu notebook'un pil süresi değil.

    Artık rahatladım, uzun zamandır söylemek istiyordum ama söyleyemiyordum. Konu nedir derseniz söyleyeyim yazımın konusu dizi çekenlerin özensizliğiydi aslında, izleyenlere saygı duymamaları v.s. vs.

    Benim kendimce bu yazımdan aldığım ders; bundan sonra yazılarıma ilgili teknik bilgileri ekleyeceğim.

    Bu yazıya ilgi gösteren ve katılım yapan herkese teşekkürler.

    By Blogger simonsaint, at Pazartesi, Haziran 19, 2006 11:04:00 ÖÖ  

  • http://lumerkoz.edu It is a very good thing, effexor canned adventurer seroquel side effects nuala pheriwala cardizem side effects arizonas mange acyclovir masakazu ezetimibe side effects postponed

    By Anonymous Adsız, at Salı, Mart 09, 2010 9:27:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home