3N, 1K

Çarşamba, Kasım 02, 2005

Outlook için bir geliştirme önerisi

Çok uzun zaman önce değil aslında, çok yakın geçmişimizde bayram, yılbaşı gibi önemli günler yaklaşırken iş çevresine, yakınlara, uzakta olan arkadaşlara gönderilecek tebrik kartlarının temini ve gönderilmesi ile ilgili telaşlar yaşardık. Kartpostallar seçilir, adresler bilgisayarlara girilir, adres etiketleri hazırlanır, herbir kart tek tek imzalanır velhasılı uzunca bir süreç sonrasında kartlar gönderildi. İş ortamında kimlerin kart göndereceği, kimlerin gönderemeyeceği gibi ilginç durumlar yaşanırdı.

Elektronik posta ve SMS çıktı, mertlik bozuldu. Artık bayramlarda, yılbaşlarında kartpostal göndermek diye bir şey kalmadı ya da başka bir deyişle, "mazide kaldı". SMS gönderiminin iş çevresine yönelik olarak kullanıldığını düşünmüyorum ama belki bu amaçla kullananlar da vardır. Bankaların gönderdiği bitmek bilmeyen mesajları buna dahil etmiyorum tabii.

Bu tür tebrik ve kutlama mesajları ağırlıklı olarak elektronik posta ile iletiliyor. Büyük bir çoğunluğun da Microsoft mail programlarını kullandığını düşünüyorum, olmayanlar vardır muhakkak. Ben de bir MS Outlook kullanıcısıyım. Bugün bayram tebriklerimin gönderimi sırasında MS Outlook'ta bence önemli bir eksiği fark etim. Belki de bir yöntem vardır ben bilmiyorumdur ama benim düşündüğüm şekilde bir geliştirme yapılsa hiç de fena olmaz.

MS Outlook'ta yeni bir mesaj oluşturulduğunda gönderim için "To" tıklanarak "Address Book"tan isim seçimi yapılır. İsim seçimi yapmanız için açılan o ekranda alta solda "New" butonu vardır. "New" butonuna tıkladığınızda size "New Contact", "New Distribution List" seçimi yapmanızı ister. Eğer gönderimi bir gruba yapmak istiyorsanız yeni bir dağıtım listesi oluşturmanız gerekir ki bu sizin adres defterinizde arkadaşlar, aile, müşteriler, v.b. farklı gruplar oluşturmanıza imkan verir.

Ancak sıkıntı bu dağıtım listesini oluşturmada yaşanıyor. Çünkü bu dağıtım listesine bir kişi eklemek istediğinizde bunu "Select Members" butonunu tıklayarak yaparsınız o da size mesaj gönderimi sırasında isim seçmenize yarayan ekranın aynısını açar. Sadece isimlerin göründüğü bu ekranda tüm isimleri hatırlamak ve adres defterinize yeni eklenenleri belirleyebilmek neredeyse imkansızdır. Ben mutlaka olur diyerek "Contacts"ı ayrıca açtım (Contacts üzerine gelip sağ klik ile) oradaki kayıtlardan birini alıp sürükleyerek dağıtım listesine eklemeye çalıştım. Başarılı olamadım, Microsoft'un mucizevi "drag and drop" özelliği burada çalışmadı.

İşte Outlook için geliştirme önerim bu; "Contacts"tan bir kaydı alıp yeni ya da mevcut "Distribution List"e "drag and drop" özelliğini kullanarak ekleyebilme imkanı.

Bunun bir yolunu bilen varsa lütfen iletsin, yoksa da bu geliştirme önerisi Microsoft'taki arkadaşların kulağına gidiversin.

İyi bayramlar,

C. Bulent Büyükaycan
Çünkü sizin de söyleyecek sözünüz var!...

1 Comments:

Yorum Gönder

<< Home