3N, 1K

Salı, Ekim 25, 2005

Digicom fazla digital geldi!

Bir tüketici olarak günlük yaşamımızda o kadar farklı tüketici/müşteri yaklaşımı ile karşı karşıya kalıyoruz ki sormayın gitsin. Tüketici/müşteri ile ürün ya da hizmetiyle bir şekilde temas eden her kurumun bu temas noktalarında belli standartları olmalı diye düşünüyorum.

Teknoloji kullanımı çok önemli ama herşey teknoloji kullanımı ile de olmuyor. Ne yaptığını, nasıl yaptığını, kime yaptığını ve en önemlisi neden yaptığını bileceksin. Bunları bilmiyorsan sadece kulaktan dolma, "bak onun var, benim de olsun" diyerek yapıyor ve altından kalkamıyorsan hiç yapmayacaksın. Bir de tabii ucuzculuktan bahsetmek lazım, bu aslında uzun bir konu ama kısa tutalım "ucuz etin yahnisi" desek anlaşılıyor değil mi?

Şimdi ben bunları neden söylüyorum derseniz cevabı; Digicom firmasının web sayfasında bilgi almaya çalıştıktan, yetmedi çağrı merkezini arama teşebbüsünde bulunduktan sonra son çare olarak info@digicom.com.tr adresine gönderdiğim aşağıdaki mesajda bulacaksınız.

Not: Mesajım hala okunmadı (read receipt request) ve doğal olarak da bir geri dönüş yok :))

C. Bulent Büyükaycan
Çünkü sizin de söyleyecek sözünüz var!...


-----Original Message-----
From: C. Bülent Büyükaycan [mailto:cbulent@yenistrateji.com]
Sent: Monday, October 24, 2005 5:53 PM
To: 'info@digicom.com.tr'
Subject: Ürünleriniz hakkında bilgi almak istiyorum

Merhaba,

Hard diski de olan yeni uydu alıcısı ürününüz ile ilgili bilgi almak için önce web sitenizi ziyaret ettim.

Bir site ancak bu kadar kötü tasarlanabilir. Bu siteler gösteriş için yapılmıyor ki, tüketici gelsin bilgi alsın diye yapılıyor. Sizin sitenizde ise tüketicinin ne yapmak istediğinin bir önemi yok, siz ne yapmak istiyorsanız onu yapıyorsunuz. Bu siteyi tasarlayan arkadaşlardan rica ediyorum siteye girip bir ürün hakkında bilgi almaya çalışırlar mı? Bakalım neyle karşılaşacaklar?

Ürünle ilgili bilgilere gelince, her başlığın karşısında bir soru işareti var, bu ne demek ben anlayamadım o nedenle de sizi arayarak adam gibi bir ürün broşürü var mı, varsa bir adet alabilir miyim diye sormak istedim. Çağrı merkezinizi aradım, çağrı merkezi numaranız -2 kez üst üste- hattı açtı beni karşıladı ve ardından telefonu yüzüme kapadı. Yine başarılı olamayınca bu sefer bu mesajı yamaya karar verdim.

Şimdi sizden -tonla para vererek reklam yaptığınız- yeni ürününüzle ilgili detaylı bilgi alabilmek istiyorum. Bu mesajın Digicom'da bir yetkiliye ulaşacağını umarak yazıyorum, umarım ulaşır.

C. Bülent Büyükaycan

3 Comments:

  • Ben bundan nefret ediyorum işte. Bir ara escort müdürüyle kapışmıştım ama adamlar yazdığım mailleri kaile alıyorlardı yine de . Ev bilgisayarrımın harddiskini 2 kere değiştirdiler ve sonra sorunun hard disk değil onu ana karta bağlayan ara bağlantı kablosu olduğu ortaya çıktı.

    Ama "böyle bir yerlerden para bulmuşta şirket açmış tipli şirketler diyorum ben anlattığın vakaya".

    can sıkıcı gerçekten.

    By Anonymous Adsız, at Cuma, Kasım 18, 2005 3:28:00 ÖS  

  • "Reklam" adlı yayın hayatına yeni başlamış bir derginin "Bloglar" başlığı altında çeşitli bloglardan yaptığı alıntılarda bu yazınızı okudum. Ve hemen Bloğunuzu ziyaret edeyim istedim. Interaktif İletişim Teknolojileri konusunda danışmanlık veren bir kişi olarak hep söylediğim bir şey var. "Web sitesi" değil "web stratejisi" oluşturmak için yola çıkın. Görülüyor ki bu şirkette web stratejisi oluşturabilecek bir Interaktif Ajansla çalışmayı "parayı sokağa" atmak şeklinde değerlendirmiş. Bir web tasarımcı ile çalışmış. Web tasarımcı şirkette( belkide freelance bir tasarımcıdır ) iyi/kötü bir web sitesi yapmış..
    Soru, öneri, şikayet, talep başvurularının çok fazla olduğu bu tip web sitelerinde başvurunun e-posta değilde bir form ile yapılması gerekir. Ayrıca başvuru bir veri tabanına kayıt edilmelidir. Şirket'te bu konuyla ilgi kişinin başvuruları takip edebileceği bir yönetim paneli yapılmalı, başvuru alındıktan sonra cevaplanmalı, cevaplanan başvuru sisteme kayıt edilmelidir. Bu şekilde e-posta ile başvuru yapılması istenirse bir çok sorun çıkacaktır.Yazınız için teşekkürler.

    By Blogger Murat Buyurgan, at Cumartesi, Ocak 07, 2006 7:16:00 ÖS  

  • Yorum ve katkılarınız için teşekkürler.

    By Blogger simonsaint, at Pazartesi, Ocak 09, 2006 11:16:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home