3N, 1K

Salı, Ekim 04, 2005

Tefal şaşırttı...

Bedava hizmet verilmesine alışık olmadığımızdan olacak Tefal beni gerçekten şaşırttı. Hani bazı markalar vardır, reklam yapar, atar tutar ondan sonra hizmete ihtiyacınız olduğunda arayın ki bulasınız.

Yıllar önce aldığımız Tefal pilav pişiricisinin teflon tenceresi neredeyse kullanılmaz bir hale gelmişti. Çünkü inanılmaz çok kullanıyoruz bu aleti. Hani yeri gelmişken bu aletten söz etmem lazım ama özetle ve diyorum ki, evinde Tefal pilav pişiricisi olmayan arkadaşlar; mutlaka bu pişiriciden alın. Bizim bugüne kadar tüm nimetlerinden faydalandığım tek elektrikli ev aleti sanırım bu pişiricidir.

Her neyse, sonuçta bizim bu pişiricinin teflon tenceresini değiştirmemiz gerekiyordu. Ne yapmamız gerekir diye düşünürken müşteri hizmetlerine bir mail attım ve "böyle böyle, biz bu aletin tenceresinden almak istiyoruz, nereden alabiliriz ve nasıl alabiliriz?" dedim. Sanırım 24 saat geçmedi bir mail geldi ve mailde ilgili ismi "lütfen bizimle temasa geçin" deniyor. Ben de mesajı eşim ilgilensin diye ona ilettim. Eşimde fırsat bulup mesajla ilgilenememiş ve konu bizim gündemimizden çıkmışken "Su uyur Tefal Müşteri Himzetleri uyumaz" misali, iş onların gündeminde ve takipteler. Bir mesaj daha geldi bana "bu konu ile ilgili size yardımcı olabilmek istiyoruz lüfen bize geri dönün." diyordu.

Artık öyle bir noktadayız ki dönmesek ayıp olacak, ben mesajda ismi yazılı yetkiliyi aradım. Konuyu anlattım ve bana hemen bulunduğumuz yere yakın servisin bilgilerini verdi, "siz pişiriciniz ile birlikte gidin, size yardımcı olacaklar dedi". Ben de "siz servisle konuşursanız ellerinde var mıdır, ücreti nedir? beni bilgilendirirseniz sevinirim" dedim. Beş dakika sonra Tefal yetkilisi beni aradı ve "Teknik bir konu olmadığı için teknik servise gitmenize gerek yokmuş, biz tencerenizi adresinize gönderiyoruz" dedi. Nasıl yani......"peki ücreti nedir? dedim. Herhangi bir ücret ödemeyeceksiniz, en geç 2 gün içinde elinizde olur, adresinizi alabilir miyim" dedi. İnanılır gibi değil, şaşırmamak mümkün mü? Gerçektende, zarar görmemesi için oldukça özenle paketlenmiş koca bir kutu, tam 1 gün sonra bana teslim edildi.

Eşimin tüm bu olanlardan, benim Tefal'le görüşmelerimden haberi yoktu. Kutuyla akşam eve gittiğimde önce kutunun ne olduğunu merak etti. Ardından "muhteşem pişiricimizin" yepyeni tenceresini görünce ve olanları anlatınca oldukça şaşırdı, "gerçekten mi" dedi ve inanamadı.

Biz ürünü nasıl temin ederiz derken, ürün kapımıza kadar teslim edilmiş ve teslimat da dahil olmak üzere hiçbir ücret alınmamıştı. Tefal pilav pişiricimiz yeni tenceresi ile sanki ilk alındığı günkü gibi, pırıl pırıl parlıyordu.Şimdi gelin de şaşırmayın, gelin de bu markaların nasıl marka olduklarını ve nasıl sapa sağlam durduklarını anlamayın.

İş, sadece CRM yazılımı almakla bitmiyor maalesef!


C. Bülent Büyükaycan
http://cbulent.blogspot.com/
Çünkü sizin de söyleyecek sözünüz var!...

1 Comments:

  • Güzel bir anekdot.
    Durum şaşırılmayacak gibi değil; çünkü bu ülkede böyle uygulamalar ender rastlanır cinsten.

    Aslında olması gereken müşteri ilişkisi bu; öyle ürünü satana kadar elinden geleni yapıp, satış sonrası kendi hâlinde, sorunlarla pek ilgisiz/uzak yaklaşımlar değil.
    Müşterinin uzun vadede memnuniyetinin, kalıcı olmasını sağladığını ve bunun daha kazançlı bir tutum olduğunu öğretmek, bilinçlendirmek gerekiyor; hem firmaları hem de son kullanıcıları...

    Burada
    ki yazı da tezat, gelişmesi gereken davranışa bir örnek sayılabilir...

    Tefal ürünleri, kalitesi ve bu tavrıyla sayısının daha da artmasını dilediğim sayılı markalardan...

    By Anonymous Adsız, at Salı, Ekim 04, 2005 11:44:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home