3N, 1K

Pazartesi, Nisan 03, 2006

Microsoft bu kadar rahat olmamalı!

Yeni notebook bilgisayarımda işletim sistemi kaynaklı bir sorun yaşadım (Microsoft XP Professional) ve destek almak amacıyla önce Microsoft'tun İletişim Hattı'nı aradım -sağolsun arkadaşlar acaip zaman ayırdılar -2dk- ve sorun yazılım değil donanım kaynaklı dediler ve mükemmel destek verdiler.

Tabii bununla yetinmedim ve sorunun yazılımsal olduğundan emin olarak bu sefer aldığım hata mesajını kopyalayarak iletişim@microsoft adresine mail gönderdim. Sonuç değişmedi ve telefonda bana verilen türde bir cevabı aynen maille gönderdiler. Bir de makinayı servise götürmemi önerdiler. Kafamda soru işareti kalmaması için onu da yaptım ve problemin donanımsal olmadığı net olarak tespit edildi. İşletim sistemini tekrar yükleyeceğim sırada ofisten bir arkadaşımın yardımı ile sorunu 2 dakika içinde çözdük.

Aşağıda konu ile ilgili olarak Microsoft'la olan yazışmalarımı -sondan başa- iletiyorum. Biraz önce Microsoft'a yazmış olduğum aşağıdaki mesajıma cevap gelirse onu da blog'umda yayınlayacağım.

Sistemin bana verdiği hata mesajı; "You can install only one device at a time"
ve enterasan bir şekilde bu sorunu yaşayan çok kişi var. Çözümü aşağıda.

Aşağıdaki mesajımda yazdığım gibi bu kadar yaygın kullanımı olan bir yazılımı üreten şirketin yani Microsoft'un işi bu kadar basit görmemesi, kullanıcısının yanında gerçekten onlara destek olması gerekir. Hatanın kendilerinde olduğunun apaçık olduğu bir noktada bile bunu başka yerde aramaları ve bu şekilde tavır sergilemeleri gerçekten hoş değil. Kullanıcıların bugün çok fazla alternatifi olmayabilir ama yarın...

C. Bülent Büyükaycan
Çünkü sizin de söyleyecek sözünüz var!...

From: C. Bulent Buyukaycan [mailto:cbulent@yenistrateji.com]
Sent: Monday, April 03, 2006 5:48 PM
To: 'iletisim@microsoft.com'
Subject: Yanit: Plug&Play özelligi çalismiyor
Importance: High

Müşteri İlişkileri Yönetiminin dikkatine;

Verdiğiniz cevabın geçerli olabileceğini düşünmeme rağmen
sizin verdiğiniz cevaba istinaden makinayı teknik servise götürdüm ve makinaya başka bir disk takılarak deneme yapıldı ve herhangi bir hardware sorunu olmadığı tespit edildi. Makinanın işletim sisteminde bir hata oluştuğu ve sistemin recover edilerek tekrar yüklenmesi ile düzeleceği bilgisi verildi.

Tam bu eziyetli işi yapmaya başlayacağımız (makinayı ilk alındığı gibi neredeyse formatladıktan sonra tüm uygulamaları tekrar yüklemek ayarları değiştirmek vs.) sırada ofisteki bir arkadaşımızın yardımı ile internette bir araştırma yaptık ve aşağıdaki çözümü -ayrıca size linkini gönderdiğim- bulduk. Sorun çözüldü.

Şimdi, Microsoft gibi bir firmanın müşteri destek hattından aşağıdaki cevabın gönderilmesinin;

-
Müşterinizin söylediğine önem vermemeniz
-Müşterinizi dinlememeniz
-Size iletilen sorunun sizinle alakalı olmadığını söyleyerek sorumluluk almak istememeniz
-İşinizi layıkıyle yapmak için çaba sarfetmemeniz
-Müşterinize değer vermemeniz

nedeniyle olduğunu düşünüyor ve sizi kınıyorum. Umarım aşağıda size gönderdiğim bilgilerle ileride sizden bu konuda yardım isteyenlere gerekli desteği verirsiniz. Bu arada bu konuyu internette 1-2 dakikalık bir araştırma ile çözebilirdiniz.

Umarım size gelen her şikayete aynı şekilde davranmıyorsunuzdur.
Umarım bu mesaj gerçekten bu işin başındaki bir kişinin eline geçer ve en azından bir özür yazısı yazarsınız.
Umarım bu mesajımdan bir mesaj çıkarmışsınızdır.

C. Bülent Büyükaycan

İşte sorunun çözümü

Do the following:
1. Run
2. Regit
3. HKEY_LOCAL_MACHINE
4. SYSTEM
5. SETUP

Set "FactoryPreInstall" to "0" (it's probably set at "1")

Set "Audit Progress" to "0" (it's probably set at "1")

Re-boot -- your problem SHOULD be solved.

From: iletisim@microsoft.com [mailto:iletisim@microsoft.com]
Sent: Tuesday, March 28, 2006 4:32 AM
To: C. Bulent Buyukaycan
Subject: Yanıt: Plug&Play özelliği çalışmıyor

Sayın Bülent Büyükaycan,

Yaşadığınız problem donanım kaynaklı bir problemdir ve USB bağlantı noktasının düzgün çalışmamasından kaynaklanmaktadır. Bilgisayarınızın USB bağlantı noktalarını anakart üzerinde bulunan kaynaklar yönlendirmektedir. Ankartınızın sürücülerini ve BIOS''unu güncellemeyi denemelisiniz. Eğer bu işlemlerden sonuç alamazsanız bilgisayarınızın teknik servisine danışmalısınız.

Saygılarımızla.
Merhaba,

Yaşadığım bir sorun ile ilgili iletişim hattınızı aradım ve aşağıda
belirteceğim konu için destek istedim. Bu sorunun Windows ile ilgili bir
çözümünün olmadığı bilgisi verildi ancak öyle olduğunu düşünmüyor ve konunun
bir kez daha detaylıca incelennmesini rica ediyorum.

Bilgisayarıma hiçbir yeni cihaz tanıtmaya (USB2.0 portundan) çalışmadığım
halde "Control Panel"da "Add Hardware" ikonuna tıkladığımda aşağıdaki
resimde görülen mesajı alıyorum. Sanki sisteme o anda bir cihaz
tanıtıyormuşum gibi bir mesaj veriyor sistem.

Hardware ile ilgili bir hata olabileceği pek doğru bir yaklaşım değil çünkü
şu durumda USB portuna bir cihaz taktığımda cihazı manuel olarak driver'ını
yükleyerek tanıtabiliyorum. Burada sorun cihazı taktığımda Windows'un bu
cihazı otomatik olarak tanımaması. Otomatik tanımamanın da "Add Hardware"
ikonuna tıkladığımda yaşadığım problemden kaynaklandığını düşünüyorum. Yani
sistemin plug&play özelliği bir şekilde çalışmıyor. Driver'lar otomatik
olarak yüklenip yeni cihazlar otomatik olarak tanımlanamıyor.

Buna Windows'un bir yerinde bir şekilde bir takılmanın neden olduğunu
varsayabiliyorum. Konu ile ilgili destek talep ediyorum.

İlginize teşekkürler,

C. Bülent Büyükaycan

Microsoft İletişim Hattı Tel: +90 212 336 6999
E-posta: iletisim@microsoft.com

2 Comments:

  • Her seferinde bu adamlar Bios Güncelleyin diyorlar zaten bu yeni bişi değilki ::)

    Adamlar rahat ..

    Bios güncelleyin format atın .. vs..

    By Anonymous Adsız, at Salı, Temmuz 17, 2007 4:35:00 ÖS  

  • artık ben windows'u sildim linux kullanıyorum..diz üstü bilgisayarımıda apple aldım mac os kullanıyorum ohh miss temiz kafa

    By Anonymous Adsız, at Pazartesi, Kasım 19, 2007 11:55:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home