3N, 1K

Perşembe, Nisan 06, 2006

Microsoft bu kadar rahat olmamalı! -2-

Microsoft İletişim Hattı'ndan yanıt geldi ve söylediğim gibi sizinle paylaşıyorum. Gelen yanıt beni tatmin etmedi ama en azından geri döndükleri için teşekkür ettim ve aşağıdaki cevabı yazdım. Cevabımı yazarken sizlerin de benimle aynı görüşte olacağınızı düşündüm.

Bu konuyu takip ettiyseniz sizden bir ricam var; "Microsoft İletişim Hattı'ndan gelen yanıtı siz tatmin edici buluyor musunuz?" Lütfen düşüncelerinizi paylaşın.

C. Bülent Büyükaycan
Çünkü sizin de söyleyecek sözünüz var!...


From: C. Bulent Buyukaycan [mailto:cbulent@yenistrateji.com]
Sent: Thursday, April 06, 2006 9:51 AM
To: 'iletisim@microsoft.com'
Subject: RE: Yanıt: Yanit: Plug&Play özelligi çalismiyor

En azından cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Ancak cevabınız beni tatmin etmedi ve bu konuyu blog'uma yazmıştım cevabınızı da blog'uma koyacağım ve blog'umu takip edenlerin de sizin cevabınızı tatmin edici bulacağını sanmıyorum. Yani şunu demek istiyorum ki
bu cevap; kimseyi tatmin etmez ve yaklaşımınızı doğrulayan sizi, "evet haklıdırlar" konumuna taşıyacak bir cevap değildir.

Sorun hardware'den kaynaklanmış bir sorun olabilir ama ben "Control Panel'a gidiyor ve "Add Hardware" butonunu tıkladığımda bu mesajlaşmaya konu olan uyarıyı alıyorsam, bu uyarıyı bana veren Microsoft XP işletim sisteminde bir yerde bu hatanın oluştuğu ve giderilebileceği çok açıktır. Hal böyle iken sizin hala "bu hardware üreticisinin chipseti'nin sürücüsündendir" demenizi gerçekten anlamak mümkün değil. Sorun o olsa dahi bu sorun işletim sistemindeki bazı ayarları değiştirerek düzeltilebiliyor mu? DÜZELTİLİYOR. O zaman daha fazla birşey söylemeye gerek yok.

Benim sizden bir ricam var, lütfen size bu türde gelen sorunlara bana verdiğiniz ve vermekte israr ettiğiniz türde cevap vermeyin. En azından şunu söyleyin; "benzer sorunu yaşayan kullanıcılarımızın sorunu şu şu yöntemlerle çözdüklerini biliyoruz, bu yöntemler sizin sorununuzu çözer mi bunun ile ilgili herhangi bir garanti veremeyiz, yöntemleri denemekle ilgili sorumluluk size aittir" Buna ilave olarak bunun hardware vs. sorunu olduğunu da söylersiniz ama yol da gösterirsiniz. Microsoft İletişim Hattı'nın var olma nedeni bu ve benzeri sorunların çözümlenmesi değil mi?

Yine de geri dönüşünüz için teşekkürler, umarım her iki tarafta bu konuya ayırdığı zamanın karşılığına değer bir bilgi kazanmıştır.

C. Bülent Büyükaycan


From: iletisim@microsoft.com [mailto:iletisim@microsoft.com]
Sent: Wednesday, April 05, 2006 5:35 PM
To: C. Bulent Buyukaycan
Subject: Yanıt: Yanit: Plug&Play özelligi çalismiyor

Sayın C. Bülent Büyükaycan,

E-Postanızda bahsettiğiniz "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup" altındaki "FactoryPreInstall" ve "Audit Progress" değerleri standart anahtarlar değildir. Ve Plug And Play cihazların takılması ile oluşmamaktadır. Ancak Plug And Play olmayan USB cihazların (Printer Scaner vs) yada USB noktalarını kontrol eden anakart cipsethinin sürücüsü ile yüklenebilmektedir. Yani donanıma özel ve donanım üreticisi tarafından yazılmış anahtarlardır; dolayısı ile probleminiz donanım sürücüsü kaynaklı bir problemdir.

Probleminizin bu değişiklerle çözülebilmesi sürücünün eklediği değerlerin düzgün çalışmadığını dolayısı ile sürücünün güncelleştirilmesi gerektiğini göstermektedir.

Saygılarımızla.
Microsoft İletişim Hattı

6 Comments:

  • Sana katılıyorun Bülent. "Bu hata bizimle ilgili değil" diyerek işten sıyrılmaya çalışmak, verilebilecek en minimum cevap. Ancak, Microsoft gibi bir kurumun yaklaşımının bu olmaması gerek. Microsoft'un elindeki teknik imkanlar ve veri tabanı sayesinde istediği taktirde müşterilerini bu gibi durumlarda yönlendirmesi, hatta çözüm önerisinde bulunması çok kolay.


    eğer para vererek

    By Blogger Serdar Öner, at Perşembe, Nisan 06, 2006 5:35:00 ÖS  

  • Bu konu hakkında bir kaç düşüncem var.

    Şlk olarak diyelim ki araba satın aldım. BMW olsun:)
    Bu arabanın motorunda hayati bir parçayı BOSH üretiyor. İnjeksiyon pomposı mesela. İnjeksiyon pompası bozulduğunda BMW?nin teknik servisine giderim. Bosh?a değil. Dünyadaki herkes de böyle yapar. Gidip HP, Dell veya ..... bilgisayara 1000$ verdikten sonra işletim sistemi üzerine sürücüleri uygulamaları yazan donanımı üreten ve birleştiren firmadan destek almak yerine ?Mikisoft?an destek almaya çalışmak arabada arıza olunca Bosh?dan destek almaya çalışmaktan farklı değil.

    İkincisi
    Bilgisayar üzerindeki arıza neyden kaynaklanırsa kaynaklansın Sana bu arızayı üzerindeki yazılım yani işletim sistemi bildirecek bu LINUX WİNDOSS BEOS MACOS UNIX hepsi için geçerli.

    Araba örneğinden devam edersem WİNDOZ hata iletisini görüntülediğinde WİNDOZ da problem var demektir diye düşünmenin Servis lambası yandığında bozulan şeyin illa servis lambasının kendisi olduğunu düşünmekten farkı yok.
    Üçüncüsü
    Yazan adam sana ne olduğunu neden olduğunu açık açık anlatmış. Ben açıklamayı anladım. Ve gerçekten de hangi sürücünün hangi registy keyinde değişiklik yaptığını bilmenin veya listesini tutmanın pek mümkün olmadığını düşünerek hak verdim.
    Hatta gerçekten bilmek isterseniz "regmon" ile bir sürücü kurulumunu takip ederseniz sizde anlayabilirisiniz.
    regmon'un ne olduğunu soruyorsanız o zaman bilgisayar hakkında bir yorum yapmamanız daha iyi olur.

    By Anonymous Adsız, at Cuma, Şubat 02, 2007 9:36:00 ÖS  

  • Sevgili Delirmen,

    Sana gerçek isminle de hitap edebilmek isterdim, ama olsun. Öncelikle üşenmeyerek bu kadar detaylı bir yorum yazdığın için teşekkür ederim.

    Buradaki durumun benim ya da bir başkasının bu konuları ne kadar bilip bilmediği ile alakası yok. Öncelikle burada bir anlaşalım. Yani benim bilgisayar bilgimin ne olduğu burada konu değil. Bu bakış açısı, benim anlatmak istediğimi anlayamama durumunda olabilecek bir bakış açısı.

    Microsoft iletişim hattının gönderdiği son mesajı bir daha oku istersen, verdikleri 2. cevapta da sorunun driver güncellemesi ile çözüleceği yazılıyor.

    Bu -senin verdiğin örnekle ilerleyelim- aldığın arabada frenlerin tutmamasının "o frenleri biz üretmiyoruz ki, hangi fren üreticisi üretiyorsa orayla konuşun" gibi bir yanıtla geçiştirilmesine benziyor. Maalesef ama çok maalesef ki Microsoft konuya böyle yaklaşmıştır ve böyle yaklaşmaya devam etmektedir.

    Hiç bu konuda internette bir araştırma yaptın mı? Yani, aynı sorunu yaşayan ve cevap bulmaya çalışan kişilerin yazdıkları yazıları inceledin mi? Bence incelemedin, peki sence Microsoft iletişim hattındaki herhangi bir vatandaş -bu cevabı yazan ya da yazmayan- inceledi mi? Bence bu sorunun da cevabı hayır. Çünkü incelemiş olsalardı görürlerdi ki bu, sadece benim ya da birkaç kişinin yaşadığı sorun değil ve çözmek de öyle kolay değil. Benim yazılarımı (1 ve 2) tekrar okursan göreceksin ki bunu IBM teknik servisi de çözemedi. Yani teknik serviste çalışan ve teknik destek veren eğitimli, belli bir bilgi birikimine sahip kişilerden bahsediyoruz.

    Sonuç olarak benim burada söylemek istediğim şudur, sen Microsoft gibi bir dev olacaksın, dünyada kullanılan bilgisayarların yüzde bilmem kaçında işletim sistemi yazılımı olarak senin ürettiğin yazılımlar çalışacak, bilmem kaç milyon/milyar dolar ARGE yatırımı yapıyor olacaksın ve sana böyle bir sorun bildirmiş bir müşterine bu şekilde bir cevap vereceksin.

    BU KABUL EDİLEMEZ, NOKTA

    Göstermiş olduğun ilgiye tekrar teşekkürler,

    Sevgiler

    By Blogger simonsaint, at Cumartesi, Şubat 03, 2007 12:05:00 ÖS  

  • Örneği biraz tersinden anlamışsın.
    Elindeki ürün işletim sitemi ile birlikte bir bilgisayar. Microsoft bu bilgisayarın sadece yazılım bölmünü oluşturuyor.

    Yani diyelimki bu arkadaş senin ürünün ile ilgli araştırma yapmak istedi. Benzer problemler yaşayanları webden buldu ve ürün üzerinde deneme yapmak istedi. Bunun için ürünün tamamına ihtiyacı var yani IBM marka bilgisayarına.

    IBM teknik servisi ürünün tamamı elinde bulunabilecek tek teknik servis; Sana bir çözüm önermiyor buna içerlemiyorsun ama Microsoft'tan cevap alamadım diye kızıyorsun. Burada konu yanlış yerden destek almaya çalışman gibi geliyor bana.

    Frenler tutmadığında tabiki Otomobilin üreticisine kızacaksın Fren üreticisne değil. Ama bu örnekte Microsoft en fazla fren üreticisi durumunda. Son ürünü sana Microsoft Teslim etmiyor. Bilgisayarının üreticisi teslim ediyor ve o registy anahtarını (hani silinince problemin düzeldiği) bilgisayarının üreticisin yani IBM in verdiği sürücü oraya yazıyor. Yoksa windows işletim sistemi değil.

    Tamam Baştan Başlayalım.

    Birincisi varsayımların yanlış konuyu ayrıntılı olarak inceledim. Hatta konu hakkında başka bir çok problem kaynağı buldum ve tamamı donanım sürücüsü kaynaklı idi. Bir durumda fiziksel bir hatanın (BIOS un Plug And Play cihazı yanlış raporlaması) buna sebep olması dışında. Bu durumda da BIOS update veya anakart değişimi gerekiyor.

    Sizdeki problemin oluşumunu inceleyelim.
    Problemin yeniden oluşabilmesi için şu adımların tamamlanması lazım.

    Bilgisayarınıza Plug And Play olmayan bir cihat takılmalı(Microsoft'dan size yazan kişi müneccim olmadığına göre hangi cihaz olduğunu bilemez değilmi?)
    Bu cihaza ait sürücü yüklenmeli.(Sürücüyü de cihazın üreticisi yazıyor.)
    Cİhaza ait sürücü sizin bahsettiğiniz registry anahtarlaını oluşturmalı(İşletim sitemi değil cihazın üreticisi tarafından yazılan sürücü.)

    Sonra bu registry key ile uyumsuz bir Plug and play cihaz takılmalı ve registyr anahtarı bozulmalı. (BU zaten bir muamma)

    Bu şekilde oluşan bir problemin zaten sizin donanımlarınızı görmeyen bir teknik destek elemanı tarafından çözümünü beklemek bana anlamsız geliyor.
    Ben olsam konu hakkında IBM teknik servisinin başına musallat olurum. Çünki hiç değilse bilgisayarın bir örneğine ulaşabilirler. (Sonradan taktığınız donanımlar USB den vs hala konu ile ilgli olabilir ve teknik servis elemanı bunu bulamayabilir.)

    Soruyu yanlış kişiye sorarsanız cevabı tatmin edici olmaz. Bence olay bundan ibaret.

    Kabul edilemez noktayı tersinden alıcam
    Binlerce üretici binlerce ürün üretecek bunlar birbiri ile yüzbinlerce milyonlarca kombinosyanlarla çalışacak ve ben her birinin hangi registry keyine ne yazdığını ve bununla ilegili problemimin nasıl çözüleceğini üreticisi yerine microsofta soracağım.

    By Anonymous Adsız, at Pazartesi, Şubat 05, 2007 8:59:00 ÖS  

  • Senin Microsoft'ta çalıştığından şüphe etmeye başladım. Kimliğini de vermediğine göre muhtemelen öyle. Benim bütün tahminlerimi yanıltıyorsun ya! Bunu da yanıltırsın ama yine de ne düşündüğümü söylemek istedim.

    Öncelikle sana aferin epey incelemişsin bu konuyu hem de üstüne vazife olanlardan çok.

    Ben son olarak sana şunu söylemek istiyorum umarım bu defa anlaşırız.

    Microsoft'un dediğin gibi her üretici ile ilgili bilgiye sahip olması falan gerekmiyor tek yapması gereken doğru yönlendirme, yol gösterme ve problemin muhtemel çözümünü verebilme.

    Benim yazımda sen çözümü okudun mu? Okudun değil mi?
    Aynı problemle birisi karşılaşsa bu çözümü uygulayarak sorununu giderebilir mi? Giderir.
    Bunun için hardware vs ile ilgili bir ihtiyaç var mıdır? Yoktur.

    Benim açımdan konu budur.

    Birbirimizi ikna etmemiz gerekmiyor, ben senin görüşlerine saygı duyuyorum, blog'uma yazı yazdığın için de teşekkür ediyorum.

    By Blogger simonsaint, at Salı, Şubat 06, 2007 9:44:00 ÖÖ  

  • Selamlar,

    Senin fikirlerine katılmıyorum diye Microsoft çalışanı olmakla itham etmen ne kadar saygı duyduğunu bana yeterince gösterdi. Bir kişi sizin fikrinize karşı olması illa karşı firmanın çalışanı olmasını gerektirmez.

    İnternete ismimi yayınlamamak bir tercihtir sizin yayınlamnız gibi bende yayınlamak istemiyorum. Bu tercihimede yorum yapmanızı gereksiz buluyorum.

    By Anonymous Adsız, at Salı, Şubat 06, 2007 11:00:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home